Сайт новостей настоящего одессита
Новости Общество

Ірина Сивак: «Діти – наше майбутнє» – це кредо і компанії «Strateg», і моє особисте»

Так все і є: отримавши юридичну освіту, Ірина зробила вдалу кар’єру на ниві юриспруденції, ставши авторитетним юристом і забезпечивши свої життєві потреби. Однак доля підносить романтичні сюрпризи і таким сильним та самостійним жінкам. З Олександром Сиваком Ірина познайомилася саме як авторитетний юрист, у них склалися добрі професійні стосунки, і він запропонував разом працювати у сфері виробництва дитячих товарів. Не відразу, але погодилася, а потім дружнє спілкування переросло в кохання: таке вже примхливе це почуття – іноді народжується тоді, коли спочатку і не гадаєш про нього. І сьогодні Ірина Сивак виховує їх синочка Платона, опікується дорослим сином від Олександрового першого шлюбу Миколою і є виконавчим директором (а направду – правою рукою, як то кажуть) свого чоловіка – засновника і власника ТД «Strateg», однієї з найбільших в Україні компаній з виробництва настільних ігор та наборів.  Щоправда, і в такій ситуації творча натура Ірини не задовольнилася лише спільними інтересами і знайшла свою окрему самостійну нішу. Однак, краще про все по порядку…    

photo_2022-12-27_21-11-55.jpg

Запорука успіху – командна робота і… кохання 

– Ірино, сьогодні ваше подружжя разом керує великою командою. Певно, буде справедливо казати, що Олександра можна називати стратегом процесу, а Вас – тактиком, адже взяли на себе безпосереднє керівництво щоденним робочим процесом. А як для Вас починався оцей новий етап у житті?

– Коли вісім років тому мій майбутній чоловік зателефонував і запропонував  приєднатися до команди Strateg. скажу чесно, я довго думала над цією пропозицію і щоразу, коли він знову говорив про це, висловлювала свої сумніви: «Ну як я буду займатись виробництвом іграшок, коли я юрист! Виробництво дитячих товарів – це ж творчість. Я не вмію фантазувати та придумувати для дітей. Я вмію складати позовні заяви, писати претензії…» Та, зрештою, прийняла-таки пропозицію. Олександр не звик відступати від своїх задумів (Усміхається)

– І це непросте рішення стало для Вас доленосним у всіх сенсах… Власне, ви вже разом вибудовували сьогоднішній успіх компанії. Побувавши в офісі ТД Strateg, я була приємно вражена. Десятки молодих людей біля комп’ютерів чи планшетів, щось творять, обговорюють біля ігрових столів… Словом, творчий процес кипить безупинно. Та й сам офіс, щиро кажучи, вражає своєю сучасною досконалістю. А яким було підприємство, коли Ви долучилися до команди?

– Коли я у 2014 році я почала працювати, такого розкішного офісу у нас не було, а наш асортимент нараховував приблизно 20 позицій. Це були повчальні ігри та пазли, причому з досить звичними класичними для таких виробів сюжетами. А далі процес невпинно розвивався і ставав усе більш масштабним. Віддавши данину класиці (і не забуваючи про неї понині), Торговий дім «Strateg» надає перевагу новаторству, пильно слідкуючи за трендами і модними тенденціями. Нині це товари не лише для дітей, а й для підлітків та дорослих. Працюємо над розробкою і виготовленням інтелектуальних, освітніх, пізнавальних ігор, що розвивають пам’ять, логіку, аналітичні здібності людей різного віку. Є, крім настільних, невеличкі ігри, які можна покласти до кишені чи сумочки і взяти з собою у дорогу, пазли, слайми, а ще набори для творчого розвитку – картини за номерами, алмазна мозаїка, набори для ліплення. Нині зайнялися виготовленням кольорової крейди. Асортимент постійно зростає і урізноманітнюється.

– Було 20 позицій. А сьогодні?

– Станом на 2022 рік асортимент ТД «Strateg» складається з майже 1000 ігор, 1500 видів картин за номерами та біля 800 видів алмазної мозаїки. Звичайно, для таких обсягів знадобився набагато більший колектив творчих людей. Нині наша команда налічує близько 200 працівників, і це вже не лише Торговий дім «Strateg», а й приватне підприємство «Мир Лео», інтернет-магазини «Платошка», «Ніктойс», «AV-Store». Якщо ж врахувати кількість робочих місць, які потрібні для виготовлення комплектуючих іншими підприємствами, то можна нарахувати й понад тисячу людей. З огляду на великі обсяги, знадобилися і великі приміщення для формування, складання та пакування продукції, для її зберігання. Тобто нині це зовсім інший масштаб.

– Є всі підстави для того, щоб пишатися!

– Так! До того ж ми дуже відповідальні виробники. 2019 року ТОВ «Стратег Україна» стало переможцем у Всеукраїнському рейтингу «Сумлінний платник податків». А у 2022-му отримали почесний знак «Вироблено в Одеській області», впроваджений головою Одеською облдержадміністрації. І це переконливо свідчить про якість нашої продукції. Маю сказати, ми особливу увагу приділяємо якості своєї продукції, справедливо вважаючи, що це має бути не менш важливою її перевагою, ніж цікавий розвиваючий зміст. Усі наші іграшки виготовляються з гіпоалергенних матеріалів. Крім того, їх перевіряють психологи. Математичні чи лінгвістичні іграшки разом з нами розробляють учителі та логопеди. Особистий досвід батьківства також допомагає зрозуміти, яку продукцію робити, а від якої ідеї краще відмовитися, хоч вона й може бути цікавою, адже добре розумієш, що дав би своїй дитині до рук, а що ні, що безпечно, а що може мати неприємні наслідки.

«Благодійність – це прояв людяності і запорука майбутнього наших дітей»

– Відомо, що доброю ознакою діяльності підприємств, очолюваних Олександром Сиваком, давно стала благодійність…

– Я радію з того, що ми маємо змогу займатися благодійністю. Це – прояв людяності, яка шанується і потрібна у будь-які  часи, та зараз прагнення допомогти, підтримати постраждалих співвітчизників – на першому місці у серці кожного українця, і в моєму – також. Для мого чоловіка і очільника нашої компанії – це не лише достойний відгук на трагічні виклики воєнного часу. Олександр завжди приділяв цьому велику увагу, просто нині, в умовах повномасштабної війни, цей аспект нашої діяльності набув особливого значення. Ми постійно даруємо розвиваючі ігри дітям, які змушені були втікати з небезпечних регіонів і опинилися в інших місцях нашої країни та за її межами – у  Польщі, Болгарії, Молдові, передаємо кошти для дітей-сиріт, чиї дитбудинки постраждали від обстрілів. Також допомагаємо людям, які постраждали від війни, залишились без домівок, без речей. Беремо постійну партнерську участь у різних благодійних акціях, дитячих святах і таке інше. На благодійному заході «Мрія життя» ТД «Strateg» зробив внесок у сумі 450 000 гривень. Вважаю, що допомога іншим людям, особливо дітям, – це і наша особиста життєва потреба, якщо ми хочемо зробити свій внесок у те, щоб вибудувати світле майбутнє для своєї країни.

Також мій чоловік допомагає Збройним Силам України: купує дрони, рації, протигази, одяг. Це я б називала не благодійністю, а нашим посильним  внеском у нашу спільну перемогу над ворогом, у запоруку життя наших дітей на рідній землі.

– Тож цілком очікувано у грудні 2022-го Олександр Сивак отримав відзнаку регіонального рейтингу «Народне визнання» – «Одесит року» у номінації «Меценат року». Хотілося б, щоб усі вітчизняні виробники стояли на таких засадах… Знаю, що ТД «Strateg» встановив своєрідні рекорди, пов’язані саме з благодійністю. Розкажіть про це.

– Рекорди справді були. Скажімо, у 2019-му компанія встановила національний рекорд, виклавши у Міжнародний день захисту дітей у парку біля кінотеатру, де відбувалося святкування, найдовшу доріжку зі 110 000 настільних ігор та наборів дитячої творчості, які потім були подаровані юним глядачам. А наступного року «Strateg» встановив своєрідний світовий рекорд і ввійшов до книги Національних рекордів України, склавши дивовижну піраміду із 111 627 ігор висотою майже сім метрів! Сталося це на Святого Миколая, у переддень Різдва, і ці ігри потім стали святковими подарунками для діток з дитячих будинків та малозабезпечених сімей. Сподіваюся, що будуть і нові подібні досягнення у мирній Україні.

Вірити у перемогу і працювати!

– Ви вже торкнули теми війни. Тож ставлю традиційне для нашого сьогодення запитання: як зустріли ранок 24 лютого?

– 22 лютого 2022 року в Києві розпочалась традиційна виставка дитячих товарів, у якій ми завжди брали участь. Після відкриття Олександр хотів ще залишатися там, але я наполягла, щоб 23-го ми повернулися до Одеси, бо мала купу різних справ. Тож, на щастя, ми цей трагічний ранок зустріли вдома разом з родиною і колективом… Київську виставку організаторам довелося терміново закривати. Ми теж зупинили виробництво,  законсервували всі процеси, видали працівникам зарплату і поставили все на паузу. Адже у перші дні ми не знали, що буде далі. Наші працівники діяли на свій розсуд: хтось залишався вдома, хтось виїхав до західного регіону країни чи за кордон. Суцільна тривога…

Але коли перша розгубленість минула, а в Одесі було більш-менш спокійно, ми вже 15 березня відновили роботу. Адже вірили, що Україна обов’язково переможе, і нам захотілося підтримати цей оптимістичний настрій у суспільстві. Приблизно тоді ж президент закликав запускати бізнес і  працювати. Для нас це стало підтвердженням наших думок про те, що зупинятися не можна, треба продовжувати жити і боротися. Хотілося на  своєму місці, своїми силами підтримати державу в такий важкий час. Тобто мали робити свій внесок в економіку країни, платити податки у бюджет і, зберігаючи робочі місця, підтримувати досить багато людей: своїм співробітникам ми не лише вчасно видаємо зарплату, а й допомагаємо продуктовими наборами. У нас є традиція вітати з днем народження кожного співробітника та влаштовувати хоча б маленьке свято.

Відновити виробництво допомогло те, що колектив здебільшого залишався в місті. Хоча деяких важливих спеціалістів усе ж бракувало, і на їх посади мені довелося шукати нових людей. До речі, за останній рік нашу команду поповнили спеціалісти з Херсона, Нової Каховки, Миколаєва, Харкова. Такі нині часи, що люди вимушені тікати від війни, а ми раді їх підтримати…

– Чи вдалося відновити у такій ситуації обсяги виробництва?

– Ще і як вдалося! Початок весни ми відпрацювали навіть краще, ніж сподівалися. У травні змогли вийти на довоєнні показники. А вже у вересні їх суттєво перевершили і тримаємо такий темп. Більше того: компанія Strateg планує розвиток, мріє про нові досягнення, тож відновила свою участь у виставках за кордоном.

Через виставки – на європейський ринок!

– Розкажіть про участь у виставках докладніше.

– Вперше ми поїхали на такий захід як учасники в 2016 році. У Нюрнберзі відбувається найбільша виставка з дитячого асортименту в всіх його аспектах, і під ігри виділено кілька окремих величезних павільйонів. Є і  павільйон, де розміщуються лише новачки. Ми вирішили першого разу взяти невеликий стенд, десь метрів на дев’ять, адже мали виставити лише 30 позицій – настільні ігри, набори для творчості. А оскільки в нашій країні вже точилася війна, ми привезли все, тематично пов’язане з Україною, те, що було позначене патріотизмом. І взяли з собою прапор України для оформлення. Чесно кажучи, ми реально були горді! Я тоді була при надії, вже на сьомому місяці, отож наш Платончик теж став учасником нашої першої виставки. (Посміхається)

І ось, починаючи з 2016-го, ми щороку брали участь у виставці в Нюрнберзі аж до пандемії коронавірусу. Тоді її проведення було призупинене, а цього року відновлене. Нині учасників було набагато менше, не всі ще відійшли від шоку. А ось ми, попри війну, поїхали відносно великим колективом. Це начальник відділу продажів, менеджери і ми з Олександром. Вибрали для показу повністю патріотичні сюжети в картинах за номерами – скажімо, байрактар, україночки. І настільні ігри – теж патріотичної української тематики. Наша участь виявилася продуктивною, люди підходили, цікавилися, особливо поляки. Було чимало представників наших українських мереж продажу, вони завжди до нас підходять, цікавляться. Тож привезли чимало контактів для подальшої роботи.

Після Нюрнберга переїхали до Франкфурта, де відбуваються виставки більш творчого напрямку, зокрема товарів дитячого творчого розвитку. На цю виставку ми повезли лише картини за номерами і алмазні картини. Знову таки, їхня сюжетна лінія здебільшого була пов’язана з нашою країною. У нас був дуже гарний стенд, і ми буквально викликали фурор. Взагалі ця виставка не така масштабна і більш атмосферна. Також привезли багато контактів. Це був кінець січня – лютий, а в березні ми взяли участь ще в одній виставці – у  Польщі, у місті Кельце. Вона вузькопрофільна, і участь в ній беруть в основному польські компанії. Однак нас нині польський ринок дуже цікавить, тому поїхали і туди. А ще цього року у листопаді ми хочемо поїхати до Китаю і взяти участь у виставці в місті Гуанчжоу. Сподіваємося, що відновить свою діяльність і київська «Бебі-експорт», яка перервалася ворожою агресією, тож тоді, безумовно, представимо свою продукцію і там.

«Все буде Україна»!

– Ви згадали про патріотичний асортимент. Певно, за минулий воєнний рік такої продукції стало набагато більше?

– Звичайно! Коли повернулися до роботи, то ми з Олександром звернулися до колективу: потрібні патріотичні іграшки, зокрема такі, які можна покласти до кишені, коли біжиш до укриття. Наш відділ дизайну розробив серію патріотичних ігор, які стали дуже популярними. Це, скажімо, «Доброго вечора, ми з України», «Все буде Україна», «Скажи «Паляниця», «Ой, у лузі», «Знай наших». Реакція покупців переконала: люди у захваті, вони писали нам, дякували, ділилися своїми враженнями і навіть давали поради, підказували ідеї.  Серія патріотичних ігор і далі доповнюється, адже події, здатні надихнути на створення нових ігор, відбуваються чи не щодня, та й мемів не бракує. А ще плануємо розробити стратегічну гру за мотивами сучасної  російсько-української війни.

Усі наші ігри стали україномовними. Ми і самі свідомі того, що є така потреба у покупця, і наші партнери – мережі магазинів – перестали брати ігри, виконані російською. Більше того, зараз ми багато експортуємо до тих країн, які прийняли наших вимушених біженців з дітками, і тамтешні магазини залюбки беруть нашу продукцію на продаж, особливо у Польщі. Друга актуальна особливість – ціна: ми зрозуміли, що варто більше виробляти недорогих ігор, вартістю до 150 гривень, адже з грошима у людей зараз сутужно, а все одно діткам щось купують, роблять подарунки…

Джерела натхнення та енергії

– Що Вас надихає нині, що наповнює енергією у ці непрості для України дні?

– Насамперед, як кожну жінку мене надихає сім’я – мій чоловік Олександр, сини Платон та Микола. Як керівника бізнесу сповнюють енергією наші співробітники – люди творчі, небайдужі, захоплені нашою спільною  справою. Як громадянку надихає мужність наших захисників, єдність українців у нашому спільному протистоянні ворогові. Я щодня переглядаю  новини і всім серцем бажаю, щоб Україна скоріше здобула перемогу, а віроломний агресор відповів за злочини, які скоїв. І я впевнена, що так і буде,  бо дію законів Всесвіту ніхто не здатний відмінити.

Взагалі для мене основне джерело натхнення – прості речі, з яких і складається наше життя. Гарна погода, смачна кава, прогулянки з сином, тренування в спортзалі, улюблена робота, спілкування з чоловіком і друзями, перегляд улюбленого кінофільму, читання… Тобто все те, від чого я отримую щоденне задоволення.

– Ви з Олександром партнери і по життю, і по роботі. Важко гармонійно поєднувати ці два аспекти, чи, навпаки, ви краще розумієте одне одного?

– У сім’ї, як і в бізнесі, іноді виникають непорозуміння. Спираючись на свій життєвий досвід, можу сказати, що найголовніше – вміти робочі питання залишати на роботі, а вдома бути чоловіком і дружиною, татом і мамою, а не бізнес-партнерами. Іноді важко триматися цієї грані, коли на роботі щось іде не так, але про наші ролі вдома нам нагадує наш Платоша. Робота – це, звісно, важливо, але тепло сімейних стосунків для мене на першому місці.

– Певно, чоловікові досить важко Вас здивувати якимось подарунком, зважаючи на те, що робота пов’язана з постійним креативом та генеруванням ідей?

– Коли постійно працюєш з креативними людьми, то починаєш розуміти, наскільки ресурс ідей невичерпний. Тому мене можна здивувати чи порадувати якимись маленькими приємними сюрпризами. Наприклад, якось іду з молодшим сином з тренувань по карате до своєї машини (я теж тренуюся в цей час, щоб не втрачати час і тримати форму), аж бачу – в мене на лобовому склі лежить троянда. Отаке мене здатне здивувати і порадувати до сліз! Або ось одного разу на день народження син подарував мені картину, яку намалював своїми маленькими пальчиками, а в процесі малювання був також задіяний тато. Було дуже приємно.

photo_2023-04-06_10-55-55.jpg

Атмосферне хобі – особиста ніша для творчості і бізнесу

 Тим часом справжній креатив у своїй родині виявляєте саме Ви. Адже маєте незвичайне хобі? 

– У мене справді є хобі, яке дарує задоволення і можливість самостійної творчості, допомагає відволіктися від щоденних турбот… Я власноруч створюю декоративні композиції. Починала з новорічних, потім були на Великдень, а зараз виготовляю і на замовлення те, що має прикрасити різні інтер’єри. Це величезне задоволення – дарувати людам приємні емоції своїми витворами. Коли мені пишуть слова подяки, схвальні відгуки , ще більше хочеться створювати щось нове, гарне і неповторне.

Певний час у мене був острах перед створенням великих композицій. Закупила такі великі кошики і відклала на потім. Але потім взяла себе в руки: «Іра, треба розвиватися!», і почала робити. Уже готова одна композиція, і так гарно вийшло! А ще я подала заявку на участь у новорічній виставці, яка відбудеться у Києві у вересні. Гроші за місце чималі, не знаю, коли їх відіб’ю, але не хочу шкодувати, що не скористалася такою нагодою. Як кажуть, краще зробити і вже потім пожалкувати, ніж не робити зовсім! Це, до речі, і моя особиста бізнес-ніша: сама витрачаю – сама заробляю. Отож, з червня вже починаю робити композиції для цієї виставки, щоб усе встигнути і зробити так, як хочеться. А хочеться завжди досконалості! Складові вишукую по всій Україні у тих продавців, що завозять товар оптом з Китаю і тут продають. Уже дещо купила для майбутніх композицій…

Я досить довго думала, як назвати своє хобі і свою торгову марку. Згодом дійшла думки, що оскільки ми всі любимо приємну, затишну, теплу атмосферу і вдома, і в офісі, то варто дати своїй торговій марці таку назву – «АтмоСферА». Прагну, щоб кожний мій виріб допомагав створювати чудову атмосферу, тому ніколи не роблю декор без гарного настрою і душевного спокою. Вважаю, що композиція повинна нести тільки приємні емоції.

photo_2023-04-06_10-55-49.jpg

Мрії мають збуватися!

– У Вас є улюблена фраза або формулювання для життєвого кредо?

– Можу сказати, що таким для мене стало кредо нашої компанії «Strateg» – «Діти – наше майбутнє». Я переконана, що від того, як ми виховаємо наших дітей зараз, залежить те, куди прийде наша цивілізація. Або це будуть теплі й чуйні люди, яким не хочеться воювати, а навпаки – розвиватися та підкорювати світ, зберігаючи навколишнє середовище. Або це будуть невеликі скупчення людей на залишках нашої планети, з якої ми висмоктали всі ресурси. Якщо ж мислити у межах не планетарних, а стосовно нашої країни, то ми не збудуємо громадянське суспільство рівних можливостей без виховання молоді, яка відчуватиме відповідальність за майбутнє України, буде здатна відбудувати її після війни і відстоювати справжні цивілізаційні цінності і людські чесноти.

– Війна більшість з нас змусила поставити здійснення мрій та реалізацію амбітних планів на паузу. Але це, здається, не про Вас 

– Не можу сказати, що мої мрії не стали на паузу. Так, деякі з них втілилися, але далеко не всі, як і у більшості українців. Звичайно, разом з Олександром ми плануємо розвивати нашу компанію і, мабуть, щодо цього заповітна мрія – вийти на європейський ринок, здобути прихильність європейського вимогливого споживача. Ще хочу розвивати свою творчу торгову марку «АтмоСферА» і підкорювати серця людей своїми виробами. Певно, стану ближче до успіху на цих обох напрямах після запланованої нами на літо поїздки до Китаю: хочу побувати на їх величезних ринках, познайомитися з тими складовими, з яких можна робити і нові ігри, і мої композиції. Такі поїздки завжди дарують нові ідеї. Ось вам ще одна мрія, сподіваюся – цілком досяжна.

Загалом я з Олександром і вся наша команда намагаємось рухатися вперед і не зупинятися на якихось досягненнях. Так, це нині важко, але чоловікам і жінкам, які нині служать у Збройних Силах України, набагато важче. Наші серця сповнені вдячності до захисників. Переконана, що перемога буде за нами, а ми завжди будемо разом з нашою країною і з нашим народом.

photo_2023-04-06_10-56-01.jpg

Автор: Галина Владимирська

При підготовці матеріалу використано фрагменти з публікації про Ірину Сивак у журналі «VIVA».

Связанные новости

В Одесской области +418 случаев COVID-19, 15 человек умерли от осложнений

Ludmila Bulay

29 мая Национальный университет «Одесская юридическая академия» вновь открывает свои двери для встречи с поступающими! (видео)

Ludmila Bulay

Лучшая ситуация в Одессе: что происходит на рынке труда на юге Украины

Труханов задумал благоустроить новую зеленую зону в Приморском районе

«Будем подавать напитки, закидывая их на расстояние»: что думают одесские рестораторы о правилах МОЗа для кафе

За январь налогоплательщики Одесской области уплатили в бюджеты всех уровней 382,8 млн грн налога на имущество

diphenom111

Оставить комментарий